WELCOME TO IDA BAKERY

By: Ida Isk

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Tuesday, 5-Dec-2006 05:14 Email | Share | Bookmark
ORANGE RAISIN MUFFIN

nie dia oren muffin tu...
dlm bekas muffin letak kan cip warna oren
baru keluar oven
tunggu sejuk
closeup muffin oren
meriahnya warna oren
dah beratur nak masuk bekas
dah masuk bekas ngan sihitam
antara dua darjat ...
Atas permintaan dari Kak long jugak suruh wat muffin pulak,katanya ramai yang akan datang mungkin tak cukup cupcakes tu tu...so kali nie nak wat orange raisin muffin pulak..resepi nie dpt dari website allrecipes.

Orange Raisin Muffins
INGREDIENTS
·1 3/4 cups all-purpose flour
·3 teaspoons baking powder
·3/4 teaspoon salt
·1/4 cup white sugar
·1 egg, beaten
·1 orange, zested
·1/4 cup orange juice
·1/2 cup milk
·1/3 cup vegetable oil
·3/4 cup raisins
DIRECTIONS
1.Preheat oven to 400 degrees F (200 degrees C). Grease muffin cups or line with paper muffin liners.
2.In a large bowl, sift together flour, baking powder, salt and sugar. In a separate bowl, combine egg, orange zest, orange juice, milk and vegetable oil. Stir egg mixture into flour mixture just until moistened; fold in raisins. Spoon batter into prepared muffin cups.
3.Bake in preheated oven for 20 to 25 minutes, until a toothpick inserted into center of a muffin comes out clean

Note :
1) tak guna kan pun oren zested tu tapi ganti dengan oren pest
2) tak letak raisin tapi ganti dengan coklat cip perwarna oren
3) letak 1 sudu esen vanilla supaya bau wangi bila bakar tu..
4) letak perwarna oren supaya nampak lagi meriah


&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
note :
*****

ishazah : cuba lee jarang org buat muffin oren nie tau
Imaan & lana : terima kasih sudi melawat fp akak nie, selamat berkenalan dan semuga tabah menjadi ibu kepada anak2 yang sedang membesar tu banyak dugaan nya...
Liza : selamat berkenalan dan terima kasih melawat fp akak nie, akak pun tak pandai masak nie semua jenis campak2 ajee masih dlm process pembelajaran jugak.. sama2 lee kita mencari ilmu disini ya..
Anis : akak nie bukan pakar pun sekadar mencuba resepi2 yang jumpa kat fotopages nie jugak masih dlm proses belajar pun...


&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net