WELCOME TO IDA BAKERY

By: Ida Isk

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Saturday, 10-Feb-2007 03:00 Email | Share | Bookmark
NASI GORENG ISI KETAM.....

nasi goreng isi ketam
semenjak seminggu nie kerja terlalu banyak sangat kat pejabat balik pun dah betol2 keletihan , so kira masak pun dok main cincai2 ajee ,Kalau lee kena loteri tak yah lee keja lagi kan tapi tu lee mcm nak kena kalau beli pun tidak . Semalam anak dara request suruh gorengkan nasi goreng isi ketam , katanya dah lama mama tak masakkan.. ok lee paksa lee jugak diri nie masak untuk anak dara seorg tu.. .

So here is my sempoi nasi goreng isi ketam

Bahannya :
nasi putih (elok kalau yang dah mlm tadi masak , pagi goreng )
cili boh ( cili kering + bawang putih + bawang merah , nie memang standby byk dlm petiais tu )
sayur campur
isi ketam
telur sebiji
serbuk perasa
minyak dua sudu - untuk tumis ajee
salad sebagai hiasan

caranya :
mcm masak nasi goreng biasa jugak
tumis cili, masukkan sayur campur
serbuk perasa, nasi - gaulkan
telur & isi ketam - masak ikut suka lama mana
tapi jgn sampai hangit lee
dah masak hidang mcm biasa hias lee ikut suka letak lee sayur salad sebagai hiasan

selamat berhujung minggu...


Quote:


mamafami : kalau mcm tu leh jadi nasi goreng ikan bilis garing pulak ya , biasa lee mama anak2 nie dah order tu kena lee buat walaupun penyakit "M" tu begitu kuat kan

kak liza : sesekali masak sempoi2 best jugakkan... tapi ida lain bukan sekali sekala tapi selalu2 ajee... orang rajin memasak mcm nie leee asyik cari yang sempoi ajee



View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net