WELCOME TO IDA BAKERY

By: Ida Isk

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 12-Feb-2007 14:47 Email | Share | Bookmark
PUDING CAPUCCINO COFFEE EMULCO...

puding capuccino coffee emulco
close up
nie dah letak capuccino
puding sebelum letak capuccino
dah potong
dah kena ngap...
Musim2 panas nie sedap makan puding sejuk kan . So sesiapa yang rajin tu boleh mencubanya...

PUDING CAPUCCINO COFFEE EMULCO...

bahanya :-

bahagian a
1 paker serbuk agar2
2 cawan santan or susu cair (mana yang ada kat umah tu )
1/2 cawan susu pekat manis
2 cawan air

bahagian b
2 sudu besar tepong kastard
1/2 cawan air
1 sudu besar capuccino coffee emulco

caranya
masak bahan a hingga mendidih.
bancuh bahan b
tuangkan bahan a yang masak dlm bekas
ambil secawan bahan a dan campurkan dengan bahan b (a+b = c)
tuangkan bahan c atas acuan tadi, buat lee corak or apa2 tapi jangan kasi bercampur lak ..
tunggu sejuk baru leh potong , masuk dlm petiais supaya cepat sejuk...

note :
kalau tak ada capuccino coffee emulco tu guna ajee lee kopi or nescafee ajee janji warna hitam tapi jgn lak guna arang kuali tu.. (macam cerita p.ramlee tu )

closeup nak tunjuk belang tu.. , belang tak sampai kat bawah sebab tak kacau, so kalau nak belang sampai kebawah kekacau ya..


yang nie pulak kacau sambai kebawah sikit


Quote:


snawbs74@yahoo.com : boleh aper salahnya , jemput datang rumah makan ya

MamaFaMi : hati2 mama nanti tercekik lak

jeff : bau capuccino tu memang mengancam

kuchai : sesekali makan puding memang sedap... (pssttttttttt akak dah cuba banana bread kuchai... cedap tau... nanti akak tepek , akak guna bread machine tau.. )

nn : tak suka susu ke?

WanZee : tu lee kita kena ada pembakar semangat baru nak buat sesuatu tu kan... mcm ida jugak lee tengok member2 kat fotopages nie lee baru ada semangat nak memasak kalau tak tu Penyakit "M" tu memang kuat

linad : buat lee resepinya sempoi ajee

zana/ros : kalau anak2 tak suka tak per buat lee ikut selera mereka kalau tak membazir lak kan , tunggu semangat memasak tu ada baru lee mencuba ya

Meorjay : mcm dah rasa ajee ya...

mamazieza : maaf lee dah abis pun tunggu ida buat lagi ya


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net