Want your
own Fotopage?







 
WELCOME TO IDA BAKERY

By: Ida Isk

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Tuesday, 20-Feb-2007 13:34 Email | Share | Bookmark
TORTILLA...

ROTI TORTILLA GANDUM
READY TO EAT...yummy2
Dah beberapa hari nie cuti asyik melantak mcm2 kan so hari nie decided kena jaga permakanan sikit ajee.. .So semalam pergi giant beli roti tortilla gandum , rupanya lebih kurang mcm chapati tu lee... .

Resepi nie paling sempoi ajee... . Amat sesuai untuk yang jaga permakanan (ehemmmmmmm mcm mamafami dan Kak liza tu.. )

Tortilla gandum dengan ayam
Bahanya

Satu bungkus roti tortilla gandum (ada 5 keping, harga pulak ??? lupa lakkkkkkkk )
burger ayam
sayur salad
mayonis (ehemm yang rendah lemak ya )
cili sos

caranya :
goreng burger ayam hingga garing (goreng tanpa minyak ya )
potong memanjang
gaulkan dengan mayonis
ambil sekeping roti tortilla, letak sayur salad letak burger ayam tadi
letak cili sos dan gulung jadi mcm kon ais kerim tu..

Note :
kalau takut terbuka roti tu , boleh lekatkan dengan lidi kecik tu...
kalau tak jumpa roti tortilla nie leh ganti dengan chapati ya
Tortilla dengan capati memang berbeza rasanya dan kulitnya cuma
jika anda semua tak jumpa kulit tortilla tu boleh lee digantikan dengan
capati kalau suka le..kalau tak suka or tak jumpa telan airliur ajee lee ya
Tapi kulit tortilla dan capati pun sama2 jugak keras kalau dah sejuk so nak
lembutkan boleh lee panaskan semula ya...

SAMA2 KITA KEARAH PERMAKANAN SIHAT...




Quote:


Penyulawa : tu namanya dugaan

lynn : tu lee beli mcdfold over tu mahal kan..so buat sendiri lagi jimat kan

jeff : ooooo dah rasa ok lee kalau tak pernah tu kena cuba ya

ctredzuan : kalau dah cuba nanti update lee ya..

chendana : sekali sekala tu kena tukar menu kearah permakanan sihat pulak tu... , takut lak berat nie bertambah mendadak lak..

rafi : mcm dah suruh mem masak ke? , u pun boleh buat sendiri jugak nie sempoi ajee

harleena : betol tu kalau makan nasi mesti jemu, so kena tukar selera lak... tapi ida makan nasi cuma sebulan sekali ajee... bukan lee diet tapi dah terbiasa mcm tu...

Ouled Kenitra : so dpt tengok resepi yang sempoi nie cuba tau.. , teringin nak tengok kat fotopages u ada entry untuk masakan lak... bukan lee nak mencabar sekadar tukar angin lak..

MamaFaMi : nama mu kan fofular kat fotopages nie kan... so ida nie kira tompang tempias fofular mama tu ajee... ..mama sentiasa dalam doa ku ... , cuti2 jgn makan byk sangat tau..

ishzah : memang lee tak sama antara chapati gan tortilla nie tapi kalau tak ada tortilla tu bedal ajee lee chapati tu , gerenti jadi jugak ..chapati pun elok jugak untuk kesihatan kan

mummy jam : tu lee mummy budak2 kat umah pun bukan main suka lagi... kena repeat lagi menu nie

mommy_d&d : memang enak dan sempoi ajee

sue : bukan nak goda sue tapi nak eksen ajee... , ada jumpa tak roti nie kat sana sue....kalau tak ada sue wat sendiri lee ya..dah pandai wat roti kan... guna setting doh tepek atas kuali leper mcm masak chapati jugak

ajzie : oh ya ke? nama mungkin lain tapi rasa sama kot... makanan nie pun memang asal dari belah sana kan...

zana : sempoi ajee zana resepi wat untuk sarapan pun best jugak... mkn malam lagi elok..

hanieliza : tu lee tiap2 wat makanan sihat nie teringat kat kak liza tau... so mcm kesihatan sekarang nie , dah normal ke?

Hajar : tu lee nak gebukan badan nie supaya sihat so bila angin tiup tak tombang ..

lynnhassan : wahh bestnya jugak tu lynn, bila ada masa leh cuba jugak tu... nie menu org "M" tau..sempoi ajee...tu lee untuk anak2 leh ikut cara lynn tu.. thanks for sharing ya lynn..

Paling malas : allah amin ajee lee ya.... memang lee kedua2nya berbeza cuma ida kasi pilihan kepada kawan2 kita yang berada jauh diperantaun mungkin setengah2 tempat tu tak ada kulit tortilla nie mungkin ada chapati ajee...so aper salahnya mereka mencubanya kan walaupun tak sama, dimana ada kemahuan disitu ada jalankan... tak lee pulak ida dok bedal semua benda weiii...kita pun tahu mana satu keras mana satu lembut , mana satu haram , mana satu halal .apa2 pun terima kasih lee kerana sudi singgah kat fotopages nie...kita nie manusia rambut mungkin nampak mcm sama warna hitam kan..tapi hati lain2 kan..so terpulang lee... .

rinnchan : kira alright lee melayu tak ketinggalan zaman kan... cuma kadang2 ada manusia tu tak nampak lee kemajuan yang kita tuju kan... , mencuba tak salah selagi tak bertentangan ngan ugama kan...

Simply Dee Man : boleh aper salahnya kalau sudi dan berani mencuba ya...

jajagurlz : wah bagus lee ya kalau jaja sudi dan berani nak mencubanya , ok kulit tortilla nie banyak jual kat supermarket besar mcm giant, carefour ,tesco dan jayajusco jugak...cari bahagian roti ya...dan kat luar negara tu minta maaf lee ida tak pasti ,mungkin kawan2 yang berada kat luar sana tu lee kasi tahu ya..

max joey : tima kasih lee sudi singgah kat fotopages akak nie... akak tak pandai masak yang tahu dok tibai ajee



View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2008.

ns4008229.ip-198-27-68.net