WELCOME TO IDA BAKERY

By: Ida Isk

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Saturday, 17-Mar-2007 02:29 Email | Share | Bookmark
FRIED CHICKEN WITH CASHEWNUT & CURRY FRIED PRAWN

fried chicken with cashewnut
Udang goreng kari
Kali ini entry lauk lak ya, dok tengok fotopages yang lain semua entry lauk lak

FRIED CHICKEN WITH CHASEWNUT

Bahanya
Isi ayam
Kacang gajus
Cili kering – 4 batang (potong pendek2)
Bawang besar 2 biji (potong empat )
Bawang putih 4 ulas
Sos tiram
Kicap manis
Cili sos
Cili boh
Serbuk perasa ayam
Tepung jagung
Serbuk lada hitam
Gula sedikit
Garam sedikit
Minyak untuk menumis
5 sudu besar air utk sos cili

Caranya:
Isi ayam dicuci dan toskan ,gaul dengan sedikit garam, tepung jagung & serbuk lada hitam – perap dlm 10 minit.
Panaskan kuali – goreng cili kering hingga garing ketepikan
Goreng isi ayam hingga garing – toskan.

Untuk sos cili …
Tumis bawang hingga kuning
Masukkan cili kering, cili sos, sos tiram, gula,kicap manis & serbuk perasa ayam dan 5 sudu besar air – masak hingga sos cili jadi pekat .
Dah pekat masukkan isi ayam, cili kering , kacang gajus dan bawang besar tadi
Gaul hingga semua sebati – angkat dan hidangkan panas2…
(sos cili tu ikut rasanya,mana yang tak cukup tu tambah sikit)

UDANG GALAH GORENG KARI

Bahanya
Udang galah – siang buang misainya dan cuci dan toskan
Tepung jagung
Serbuk lada hitam
Serbuk perasa ayam
Serbuk kari
Garam secubit

Caranya
perap semua bahan tadi selama 10 minit
Panaskan minyak – tunggu betol2 panas
Baru masukkan udang – goreng hingga kekuningan
Hidangkan panas2..

fried chicken with cashwenut walaaaaaaa


nie pulak udang galah goreng berkari mmmmm


Quote:


zana/ros : tak sempat nak makan ngan nasi dah kena ngap dulu ngan anak2

jeff : tu lee dugaan dipagi hari namanya

hanieliza : tak per kak liza, jamu mata ajee dulu... kak sini senang kat supermarket banyak cuma larat dan tak larat membayarnya ajee

umi kal nasution : cobaan dipagi hari ya sabar2 ya umi

wanzee : sempoi ajee wat gie beli udang cepat2 tau

rinnchan : memang betol tu betol2 juice kami 4 beranak pun berebut2

phalinn : ayah suka gie memancing udang ke? akak pancing udang kat supermarket ajee... husssssssssss bahaya makan ngan kulit2 sekali dik oooiiii nanti tercekik lak

edoras : tunggu musim udang naik tahun depan ya leh jamu kawan2 kat fotopages nie semua sekali

F&Z : mmmmm tak cukup tu untuk anak beranak

mamafami : tu lee dah sepinngan besar mcm tu leh tak cukup untuk 4 orang tau.. semuanya hantu udang tapi kalau udang kecil tak lauk lak

zakiah : nie resepi org ada penyakit "M" tau

doubleukayes : nak pos mcm dah tinggal kulit ngan kepala ajee

kak kham : sajee nak goda akak ajee

kuzi : sajee tayang udang tu nak goda semua org

mamazieza : maaf lee geng dah tinggal kepala dan kulit ajee kami anak beranak pun berebut2 tau

lynnhassan : oooooooooo ya ke? tak per next time kita wat makan sama2 ya

sabrina : cuba lee masak sab senang ajee

Ouled Kenitra : tunggu wat kenduri nanti leh ajak semua kawan2 kat fotopages nie datang makan ramai2 ya

marida : memang cedap pun


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net