WELCOME TO IDA BAKERY

By: Ida Isk

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Tuesday, 20-Mar-2007 23:06 Email | Share | Bookmark
Banana PanCakes

Banana Pancakes
leh makan ngan butter + honey
dlm kuali
baru masak
boleh tambah pisang lagi
Jom cuba pulak wat Banana pancakes ya .

BANANA PAN CAKES

Bahannya

1 cawan tepung gandum
1 biji telur
1 cawan susu segar
½ cawan gula halus
2 sudu besar minyak sayuran
2 sudu besar golden syrup
2 biji pisang masak dipotong kecil2.
1 sudu t’eh baking powder
Secubit garam
1 sudu t’eh esen vanilla

Caranya:
Satukan tepung + baking power + garam – gaul sebati
Masukkan telur, minyak, golden syrup, esen vanilla , susu, pisang dlm belender –
Blender kesemua bahan hingga sebati .
Masukkan tepung – blender hingga sebati lagi
Sedukkan adunan atas kuali dengan api kecil
Kalau suka boleh sagat lagi pisang atas adunan
Hidangkan masa panas2…


jom makan banana pancakes ,kalau dulu lempeng pisang ajee


Quote:

jeff : dulu2 makan lempeng nenek wat makan ngan gula cedapnya

sabrina : aiii sab pun mcm doremoon ke?

RaqynRafiqin : dah lama bebenor tak wat pancakes tu yang wat semula tu

zakiah : aiiiiiiiiiiiiii za mcm leh baca fikiran kak ida ya..

kuzi : tu lee kat o/sea setengah tempat tu pisang memang susah dan mahal kan kat sini pulak melambak2 tak laku lagi

marida : teringat zaman kecik2 dulu nenek selalu watkan lempeng pisang , kodok pisang, kek pisang mcm dari pisang lee sebab belakang rumah byk pokok pisang

mamafami : dulu kecik2 belakang rumah nenek byk pokok pisang geng... so gua pun hampir jemu ngan pisang jugak

lynnhassan : rajin nya ikut musim ajee ada masa langsug tak berasap tau

cek de sam : dah wat tu update lee ya

Ida_nathrah : tu lee sesekali kita cuba wat sendiri ya...

F&Z : lepas makan terus tersandar ajee

fififad : wat dulu lepas tu rasa lee cedap or tidak ya



View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net