WELCOME TO IDA BAKERY

By: Ida Isk

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 13-Apr-2007 10:10 Email | Share | Bookmark
BINGKA ROTI WHOLEMEAL....

 
 
 
Hampir seminggu dapur tak berasap sebab kena sakit pinggang... sampaikan roti yang dibeli pun boleh lupa nak makan sedar2 roti tu dah nak expired pun. Baik dijadikan bingka kalau tak gerenti cik tong yang kenyang... lagi pun tak elok membazir kan...

ROTI BINGKA WHOLEMEALS..

bahannya
Roti wholemeals - dipotong empat segi
susu pekat manis + air
raisin
2 sudu tepung kastard
cheese - kalau suka
secubit garam

caranya
bancuh susu pekat manis + air + tepung kastard + garam
masukkan roti + raisin - rendam dalam 30 minit
sapu loyang dengan marjerin
masukkan roti dlm loyang
sagat cheese atas aduanan sebelum bakar
kalau suka leh hiasa dengan ceri jugak...
bakar dlm oven - selama 30 minit

SELAMAT BERHUJUNG MINGGU


**************************************************************************************************************************
KENA TAG DARI KAK LIZA (3/4/07) tapi terlambat act sebab sakit pinggang tu...
memandangkan dah ok sikit so ... layannnnnnnnnnn

Type ONE Word only for each... And DO NOT EXPLAIN IT!!

Yourself: Peramah

Your Hair: LURUS

Your Mother: CARING

Your Father: ANGLE

Your Favorite Item:bread maker

Your Dream Last Night: LUPA

Your Favorite Drink: lassi manggo

Your Dream Home: COTTAGE

The Room You Are In: LIVING

Your Pets: FISH

What You Are Now: Finance Minister

Who You Want to be in Ten Years: happy life

What You Want to be in Ten Years: retired

What You're Not: Garang

One of Your Wishlist Items: Anything

Your Gender: Perempuan Melayu terakhir

The Last Thing You Did: menaip

What You Are Wearing: pakaian lee

Your Favorite Weather: sepoi2 bahasa

Your Favorite Book: Cooking

The Last Thing You Ate: bingka roti tu

Your Life: Alhamdulillah

Your Mood: Happy

Favorite article of clothing: APA2 AJEE

Favorite color: Pink

School: forget

Song: masyid

so lepas ni nak pass baton kat sape pulak yerrr...
Ok ida pilih Sabrina (www.enasabrina.fotopages.com)(kekasih hati )
jangan marahhhhhhhhh....

**************************************************************************************************************************[b]

Quote:
[i]

jeff : dah cuba ke?

sabrina : tak lee kreatif pun setakat sayang kat makanan yang dah nak expired tu

mamafami : biasa lee sakit org perempuan kan

mama muhammad : mcm pizza ke? tak le lepas nie kita wat pizza roti lak ya

ida nathrah : roti yang dah nak expired tu leh wat mcm2 tau

rinnchan : rasa mcm roti jugak tu

kamariah kamarudin : nak suruh cik abg urut tu kena tunggu mlm2 sikit

mamazieza : tol tu memang doktor dah nasihat kan kena jaga betol2 cuma kadang2 terlupa memang ada sakit pinggang bila angkat barang tu terlupa lak dah sakit baru ingat

chendana : alhamdulillah dah ok sikit tapi dapur berasap sikit aje

linad : resepi nak tayang dah beratur tu pantang baik sikit

rosleenda :tak leh cuti lama2 rindu kat kawan2 di fotopages nie

wanzee : tq prinsip hidup senang ajee jgn membazir

ima : selamat berkenalan dan tq lee singgah kat fotopages akak nie.. akak pun tak pandai masak jugak masih belajar lagi .. tol tu dok kat gurney height blok D.. so nanti leh datang umah akak ya

lynnhassan : kerusi osim tu kena tunggu bonus tahun nie kot

jie jie : betol tu simple ajee wat nya asalkan ada kemahuan ya.. betol tu sakit pinggang nie selain dari sakit tiap2 bulan (ehemmmm org perempuan ajee tahu nie ) kurang minum air pun ya jugak tu

nabialishad : loooo sama lee kita ya tol tu makan tetap makan ,masak tetap kena masak

kuchai : betol tu letak ais kurang lee sakit tu kan tq


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net