WELCOME TO IDA BAKERY

By: Ida Isk

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 16-Apr-2007 12:22 Email | Share | Bookmark
DARK COCO MUFFIN....

dark coco muffin
tunggu sejuk
close up muffin
Alhamdulillah sakit pinggan dah beransur baik terima kasih atas ingatkan dan pesanan kawan2 semuga. Semalam terus dapat tempahan wat muffin dari jiran katanya ada jamuan kat rumahnya . Ok lee dah rezeki jangan ditolak lagi pun tak banyak pun ok lee tak ada hal setakat campak2 ajee .

DARK COCO MUFFIN

bahanya
a) 1 1/2 cawan susu segar perisa coklat [1 1/2 fresh chocolate milk]
b) 1 biji telur [1 egg]
c) 2/4 cawan marjerin cair or minyak masak [2/4 cup of cooking oil]
d) 1sudu teh esen vanilla [ 1tsp vanilla essen]
e) 1 3/4 cawan tepung serbaguna [ 1 3/4 cup flour]
f) 2 sudu teh baking powder [2 tsp baking fowder]
g) 2 sudu besar dark coco powder [ 2 tbl sp dark coco powder]
h) 1/2 sudu teh garam [ 1/2 tsp salt]
i) 1/2 cawan gula icing [ 1/2 cup icing sugar]

caranya
satukan bahan (a-d) hingga sebati [mixed a-d]
dlm bekas lain satu bahan (e-i) gaul sebati [in separate bowl mixed e-i]
satukan kedua2 bahan - kacau sebati [kejap ajee jgn over lak nanti jadi kek
bukan muffin tau [mixed both ingredient]
tabur coklat cip atas aduanan sebelum dibakar [baked for 20 mnt]
masak hingga muffin masak dlm suhu 220 selama 20 minit
[bergantung kepada jenis oven jugak ya ]

note :
kalau tak ada dark coco guna serbuk coco biasa pun ok jugak
cuma warna tak akan gelap mcm negro tu ajee



jom kita wat dark coco muffin lak ya


Quote:


tok selampit : amboiiiiiii

jie jie : tak tahu tak aper belajar lee ya akak pun tak pandai jugak tapi tibai ajee

jeff : betol tu kat umah nie pantang keluar dari oven tak sempat tunggu betol2 sejuk dah kena ngap

leila mahza : tol tu budak2 suka sangat muffin coco nie

fifi fad : gebu ikut tuan yang buatnya tu

lynn hassan : kodok pisang mak buat dulu memang hitam cam nie tapi ida heran kenapa ida wak cekodok pisang tak pernah hitam ya

yang mazni : dia ikut tuan yang membuatnya tu

rinnchan : betol tu gebu mcm tuanya dan anak2 yang makan pasti gebu jugak mcm tu

marida : pinggang dah ok sikit tomel dan bulat2 mcm tuanya

Roylazim : tq

faradiba : muffin nie ikut tuan yang membuatnya tu

mamazieza : cip tu ida letak sebelum bakar tu ..

kuchai : print lee mana2 resepi kat sini kuchai akak halalkan dunia akhirat tau buat tu tak kesah lee bila2 kan

zana/ros : ooooooooo petua dia satu ajee ikut tuan yang buatnya tu... kalau tuannya gebu , so gebu lee muffin tu , sebenornya ida pun heran cam ner kali nie leh gebu cam nie lak tau

ima : akak guna oven convenctions tu ajee muffin nie dia ikut tuan yang buatnya tu.... entah lee ima kadang2 akak buat muffin nie dia merekah mcm gunung berapi tu tapi yang nie elok lak tembam mcm akak tau so akak pun termenung dibuatnya


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net