WELCOME TO IDA BAKERY

By: Ida Isk

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Sunday, 22-Apr-2007 11:13 Email | Share | Bookmark
strawberry cheese tart ..

strawberry cheese tart
closeup cheese tart
dlm oven
tunggu sejuk

Jom kita wat cheese tart lak ya


STRAWBERRY CHEESE TART

Bahan Pastri
125 gm butter
60 gm gula icing
1/2 biji putih telur
1 biji telur merah
220 gm tepung gandum
1/2 sudu teh esen vanila

Semua bahan di atas diadun hingga menjadi doh. Bentukkan doh dlm acuan, cucuk2 dengan garpu dan bakar selama 8-10 minit atau separuh masak pada suhu 175'C.

Bahan cheese tart
250 grm cheese
1 cawan gula ising
sebji telur
1/2 cawan whipping cream
1 sudu teh esen vanila
strawberry paste

pukul cheese + telur larut.
masukkan esen vanila + gula + whipping cream
- pukul hingga sebati gunakan whisker.


Masukkan adunan ini ke dalam tart yang separuh masak tadi
sapukan paste stawberry dan bakar selama 15-20 minit pada suhu 175'C. Sejukkan sebelum dialihkan dari acuan.

*******************************************************************************************************
Baru lepas tengok CD cerita QABIL KUSHRY QABIL IGAM...
ingatkan ceritu kelakar tapi rupanya banjir satu rumah

*****************************************************************************************************
jom makan cheese tart
[i]

Quote:


jeff : cam pernah makan ajee

mamazieza : kalau suka nanti kalau wat lagi leh makan sama2 ya

tok selampit : tunggu next order lee ya

rinnchan : boleh resepi yang tepek kat sini memang untuk dikongsi bersama2

lynnhassan : kalau wat org umah tak makan tak per kita sedekat kat jiran tetangga ajee.. memang akak drop paste strawbery dan pusing ngan lidi tu tapi cam tu jugak rupernya tak kesah lee janji cedap

s4s : tima kasih sudi singgah kat sini ... insyahaallah nanti singgah kat fotopages u ya kalau rajin mencuba tu sudi2 lee ambi mana2 resepi kat sini ya

ida nathrah : alamakkkkkkkkkk dah terlambat lee tak per tunggu next round ya [tapi tahun bila lee tu ya ]

mommy_d&d : jom kita sama2 bakar semangat ya.. ida pun ikut angin mosun jugak
musim rajin satu hari sampai 3 menu kalau malas seminggu tak ada menu

Ouled Kenitra : tu lee tipah tertipu ingatkan cerita kelakar

rosleenda : tu lee ida nie jiwa sedih pantang tengok cerita sedih2 nie lagi2 cerita hindustan tu banjir satu umah

Roylazim : ada masa leh cuba lee wat tart nie ya , bab cerita hindustan tu jgn cakap lee kalau sedih nya gerenti banjir ..nie kan pulak melayu + hindustan setengah banjir rumah tu

zana/ros : ida nie pun baru lee pertama kali wat pun

mummy jam : tu baru rupanya lum rasanya lagi tau

aureanayz : ada masa cuba ya

nana : ok kalau nana nak beli emails kat akak ya

M&R: tak ada acuan tak aper tunggu ada acuan baru cuba nanti ya la nie jamu mata ajee

WanZee : tak ada acuan jamu mata ajee dulu kalau dekat leh kasi pinjam acuan kan

misscreativesakes : bukan rajin cuma masa tu entah angin monsun mana yang datang



View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net