WELCOME TO IDA BAKERY

By: Ida Isk

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 7-May-2007 12:22 Email | Share | Bookmark
LYNN DONUT...

tabur aneka manik2
nie lak tabur coklatrice
pandagan dari atas
ready to eat
wat seketol ajee testing

Dah lama nak cuba donut nie asyik tertangguh ajee akhirnya gagahkan jugak lee wat donut nie kalau tak resepi tu dah dok turun naik turun naik dlm carta resepi untuk dicuba

Ok resepi dicetak rompak dari http://lynnhassan.fotopages.com so just copy & paste ajee malas nak type , ok ya lynn..

Donut

450g tepung high protein
1 1/2 tbsp yis kering
2 tbsp castor sugar
1 cubit garam
2 tbsp susu tepung
1 biji telur
2 tbsp butter
air ais mengikut lembut

Cara Membuatnya:
-Campurkan kesemua bahan kecuali air ais menjadi seperti menjadi serbuk roti . Tuangkan air ais sikit demi sedikit sehingga lembut. Uli kesemua bahan selama 15 minit. Perapkan doh, tutup dengan kain selama 20min.
-Canaikan, terap dengan acuan donut (I pakai botol tupperware ajer...bahagian tengah donut, pakai tutup botol air gas yg besar ...untuk burger sambal, just terap bulat besar ajer)
-biarkan donut naik seganda @ 15 min
-goreng, dan hias mengikut suka...kalau untuk berger sambal, just belah tengah, letak sambal ikan bilis...kalau donut, gaulkan dengan gula icing @ gula halus atau cairkan coklat dan tabur choc rice

note : memang cedap wat berger sambal tu.. [menyesal lak wat sebiji ajee tak cukup lak ]



jom makan donut ya



Quote:


rinnchan : betol tu siap2 ajee anak2 terus terkam kejap ajee dah terang

jeff : tak lee cantik pun bro tapi puas lee wat sendiri tu

lynnhassan : tul tu anak2 suka donut, kita suka yang wat berger tu.. tak kesah dari mana tapi yang pentingnya kita sama2 berkongsi resepikan..

fazizaid : sesekali wat sendiri asyik beli kan dunkin donut tu parah jugak

syahmi & shukriah : tima kasih jugak sudi singgah kat sini.. resepi kat sini adalah untuk dikongsi bersama2 supaya sama2 mendapat berkat ilmu tak leh kedekut sebab mati pun tinggal jugak..

Darina Albakri : kalau rajin tu cuba lee ya

umi-kal nasution : asal coklat ajee semua budak2 suka tapi mak budak suka wat berger sambal tu

mommy_d&d : tol tu lepaskan geram dapur dah lama tak berasap

Sabrina : wat lee sab senang ajee bukan susah pun main tibai aje

misscreativecakes : haaaaaa nak buka kedai donut ada yang pengsa org nanti setakat wat sekali tu cukup lee untuk anak2 makan ajee tak berani lee nak wat jual

mamafami : dok pulau tu main masak2 bawah pokok teringat masa kecik2 dulu cam tu lee... tak per lee mama pun dah teror wat donut tak kesah lee cuba or tidak ... gua nie baru pertama nie mencubanya tangan kejang lee

rosleenda : ida tak pandai lee lagi kak leen masih belajar lagi nie... tangan pun masih kejang jugak nie nak tunggu mamafami wat kelas donut dia

mummy jam : hisssssssssss jgn maluuuuuuuu ida baru berlajar wat nie

tina : tu lee bertuah rasanya anak2 belajar kat sanakan berdoa ajee lee sistem pendidikan akan berubah nanti

mummy hamim2 : oooooooo tengah diet ya tak per cuci mata ajee ya...

laily : so dah dpt nanti wat tau lepas tu update kat fotopages ya...



View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net