Want your
own Fotopage?







 
WELCOME TO IDA BAKERY

By: Ida Isk

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Saturday, 19-May-2007 01:22 Email | Share | Bookmark
CHAR KUEW TIAW

CHAR KUEW TEOW


Loooo Char Kuew Tiaw lak

Ok nie resepi sempoi ,mcm yang selalu kita tengok org jual kat pasar or kat gerai2 tu , kali jom kita wat sendiri lak ya

CHAR KUEW TIAW

Bahan
Sebungkus char keow tiaw
cili giling [nie dah siap blender ngan bawan putih + bawang merah ]
togeh / daun kuchai - ikut suka
udang or fish ball
garam,serbuk ayam
sos tiram
kicap manis
telur ayam
minyak utk menumis
sedikit air untuk kuah

caranya :
panaskan sedikit minyak
tumis cili hingga masak -masukkan sos tiram + kicap manis + sikit air
masukkan telur - kacau kejap
akhir masukkan keow tiaw - kacau kejap
akhir masukkan - udang + togeh
hidangkan masa panas2

note : leh makan ngan cili potong or cili jeruk ikut suka

SELAMAT MENCUBA : minggu nie sibuk tak dpt update fotopages mcm2 kena wat ada seminar lee ada orang tempah wat hantar mcm2 lee , lagi2 sibuk mlm nie lak FINAL AF5......milaaaaaaaaaaaaaaa oh milaaaaaaaaaaaa

[i]

CHAR KUEW TEOW


Quote:


dod : jemput makan

Ida Natrah : kalau jadi jiran tak ada hal punya bukan setakat sepinggan tu ha satu kuali tu pun ok tau

hajar : tak aper tunggu tahun depan lak ya ada mcm2 lagi leh hidangkan

jeff : cuba lee wat byk2 kali gerenti rasa mcm yang dijual tu

nthero : tq

cek de sam : cuba lee sempoi ajee

rinnchan : tu lee kalau wat sendiri tu letak lee byk2 udang baru puas kat luar tu 2 ekor ajee

fazizaid : AF 5 tak menyegat mcm tahun lepas or AF3 tu tapi Milaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa best , pulak tu EBI waduhhhhhhhhhhhh tergoda tu tu ajee lee yang lain tu wat byk dosa mengumpat lak

mamafami : Yes yes milaaaaaaaaaaaaaa akhirnya pecah record juara perempuankan...tengok bab mila nyanyi lagu my heart ngan ebi tu foyoooooooooooooooooooooo best

dila : tukar selera lak tapi baking masih jalan jugak tu

lynnhassan : kalau kita berjiran walaaaaaaaaaaa syioknya hari2 kita tukar menu kan

nita : tq ok nanti singgah kat sana ya

phalinn : ah ha cam jual kat gerai tu lee asyik beli wat sendiri puas sikit letak udang besar2

kamariah kamarudin : tak ada halnya kak singgah ajee condo ida gerenti ida jamu mcm2

fifi fad : lepas nie tokeh tu tutup kedai lee

Bonda/RaqynRafiqin : tu sajee nak eksen udang2 tu kat kedai ada letak 2 ekor ajee mana cukup tu

mya_sara2 : sama2 rajin lee singgah kat sini ya

sabrina : dah ada resepi nie wat lee sab ooi sempoi ajee milaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ooooooooooo milaaaaaaaaaaaa juara hati ku

jamaludin hassan : tima kasih kerana sudi mencuba , basic ajee sama tapi letak lee apa2 ikut selera kan


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2008.

ns4008229.ip-198-27-68.net