WELCOME TO IDA BAKERY

By: Ida Isk

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 4-Jun-2007 12:17 Email | Share | Bookmark
PUDING ROTI PISANG

puding roti dlm loyang
close up pudding roti
kita suka letak raisin byk2
puding roti pisang

Ada jiran kasi pisang, kat dapur pulak ada roti yang hampir nak expired tu, so apa lagi mulakan projek wat pudding roti letak pisang .

PUDING ROTI PISANG

Bahanya :
roti - dikoyakan kecik2
pisang masak - dilenyek or potong kecil2
susu pekat manis
air suam
tepung kastard
raisin/kismis
serbuk kayu manis
garam

caranya
dlm bekas, satukan susu pekat manis + tepung kastart + air suam + serbuk kayu manis + garam - rendamkan roti - setengah jam. Masukkan pulak pisang yang dilenyek2 dan raisin = gaul sebati dan bakar = 45minit / 200

note : memang tak ada sukatan pun sebab kita buat main tibai ajee dan jangan takut wat pudding nie gerenti menjadi.. tak guna gula sebab guna susu pekat manis tu

[i]

Jom jamu mata tengok puding roti pisang kita ya


Quote:

jeff : kena rasa bro sedappppp

farra : dah buat ke? nanti update ya

hajar : sempoi ajee

yang mazni : pudding roti leh wat mcm2 version ikut selera masing2 ida suka yang tak guna telur

sabrina : looooooooo kenapa suruh kawan wat bukan sab yang buat

mamafami : alahh geng campak2 punya resepi , tengah tunggu dapur u berasap semula nie

bonda : sayang pisang yang ada tu

madiha : bukan kreatip tapi nak menyelamatkan pisang tu dari membunuh diri kerana tak ada org nak makan dia

kuzi : mcm dah cuba buat ke?

mommy_d&d : idea timbul dlm keadaan terdesak menyelamatkan pisang tu

fifi fad : wahhhhh dah ada bahan cukup leh lee buat ya

umi-kal nasution : kalau auntie yang masak lagi sedap rasanya

mamaella : petang2 hujan nie memang best minom ngan air kopi

srinai : tima kasih

jie jie : betol tu kena pandai balancekan baru ada umhhhhh

farahakim : betol tu kalau org masak kita makan lee paling sedap


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net