Want your
own Fotopage?






 
WELCOME TO IDA BAKERY

By: Ida Isk

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Thursday, 14-Jun-2007 12:14 Email | Share | Bookmark
PISANG REBUS...

pisang rebus
close up pisang rebus
jemput makan

Hujan2 nie teringat lee waktu kat kg dulu2.. kalau waktu hujan2 nie nenek suka rebus pisang, rebus ubi untuk wat minum petang . Sambil makan kat pankin depan rumah tu makan pisang rebus , ubi kayu ngan air kopi 'o' walaaaaaaaa rasanya masa tu itu lee makanan paling sedap didunia nie . So balik kerja tadi teringin nak makan pisang rebus ,singgah kedai beli pisang balik rebus .

PISANG REBUS
bahannya
pisang mentah , leraikan dari sisirnya
air
garam

untuk inti
kelapa parut + garam

caranya
rebus pisang + air + garam = hingga pisang empuk
dah masak , hidangkan ngan kelapa parut

note : anak2 zaman sekarang tak tahu makan lee , macam jakun tau budak2 tu tengok mama dia makan pisang rebus.. , siap kata leh makan ke , sedap ke . Tu lee anak2 zaman merdeka tak rasa susah mcm kita dulu2 kat kg kan.. . Nak tahu seketol pisang rebus nie makan kat Ulik Mayang kena segat RM1.50 tau...tak puas hati hari nie beli pisang sesisir tu baru lee RM2 dapat banyak.. mentang2 lee orang moden tak kenal pisang rebus so kena segat lee.. .

[i]

Jom kita makan pisang rebus ya


Quote:


jie jie :pisang kepok tu mcm ya nak rasa jugak tu

kak liza : tu lee kak liza budak2 tak nak makan , dia tengok kita makan mcm semcm ajee , dia org tahu pisang goreng ajee

maisya : senang ajee wat pisang rebus nie tapi kat kedai mahal giler tu

jeff : betol tu leh cicah ngan apa2 pun

hajar : musim hujan pun sama ya.. sebenarnya sejuk2 nie apa2 ajee makan sedap kan

kamariah kamarudin : pegat pisang tu pun ida punya kegemaran kak, dah lama jugak tak wat tu , tu lee makan pisang rebus nie memang betol2 nostalgia

yangmazni : tu lee hanya kita yang dok kg2 dulu tahu makan pisang rebus nie tapi anak2 kita anak bandar tak tahu makan , suruh mkn pun tak nak

sabrina : nie lee makan paling sedap tau sab.. dulu2 mana ada kfc, mcd mcm sekarang nie

peveyhack : nak tahu sedap or tidak cuba lee

umi-kal nasution : looo ya ke susah dpt pisang nak rebus tu auntie , tak per tengok pun dah terasa kan

fifi fad : nie mesti anak bandar sebab tak pernah makan pisang rebus , cuba lee sekali rasa

ayiefarieza : kalau tak pernah makan elok lee cuba rasa ,so tahu lee mcm org dulu2 makan waktu musim hujan kena ngan air kopi

Roylazim : betol ke nak wat utk anak2 ,harap2 mereka nak makan ya sebab anak2 ida tak nak makan

madiha : tu lee makan pisang rebus nie teringat lee arwah nenek,atok makan ramai2 sambil minum kopi , dah ada pisang tu boleh lee rebus kan , mee kari tu sajee letak kerang byk2

Ouled Kenitra : ok ok kita jawab pantun tu ya...
PECAH KATA,PECAH GELAS
SUDAH BACA,HARAP BALAS
ida memang tak tahu pantun bro, nie ajee yang tahu

wanzee: kalau tak pernah makan cuba lee ya


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2014.

ns4008229.ip-198-27-68.net