WELCOME TO IDA BAKERY

By: Ida Isk

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Thursday, 5-Jul-2007 15:11 Email | Share | Bookmark
DAGING MASAK BLACK PEPPER

daging black pepper
mmmmm

Hari kurang sihat sikit , kena sakit mata .. , so masak pun cincai2 ajee tengok aper yang ada dlm peti ais ajee .

Daging Black Pepper

bahanya
1 bungkus perencah berlada hitam maggi/Black Pepper mix
daging - potong kecil - perap ngan kunyit dan garam
kacang panjang - potong ikut suka
minyak untuk mengoreng daging

caranya
goreng daging kejap - jgn garing sangat ya
masukkan kacang panjang - gaul sebati
masukkan perencah berlada hitam (mixed dengan air dulu)
bila kuah dah pekat boleh tutup api dan hidangkan .
makan ngan nasi panas2 walaaaaa

Note : sakit mata dpt MC dua hari tu , doktor pesan kalau tak baik dlm tempoh dua hari kena pergi hospital terus kena sekarang banyak org kena sakit mata . Ingatkan tak terok so pagi gie office jugak walaupun mata sebelah tu dah merah ingatkan kejap ajee dekat kol 10 mata merah lagi terok jadi mcm biji saga tu.. , terpaksa tutup mata sebelah jadi lanun jumpa doktor terus kena balik tak leh sinngah office takut org lain kena pulak , rupa2 nya dah 2/3 orang kena sakit mata . So balik makan ubat terus tido,bangun dah kelaparan tu yang masak cincai ajee . Sekarang nie jadi lanun mata kena tutup sebelah .
[i]

Ok jom tengok org sakit mata masak daging black pepper



Quote:

jie jie : tu lee mata tutup sebelah pun leh masak nasib baik menjadi kalau tak menjadi tu tahu2 lee lanun masak kan

lie: kalau masak campak2 tu menjadi ajee lak tu kadang2 masak bagai nak rak tak menjadi lak tu

mun : terpaksa masak kalau tak lapar lee tutup mata sebelah pun tak kesah janji dpt masak

sabrina : alahaiiiiii sab jgn kata lee sifoooooo, akak nie tak pandai masak setakat campak2 ajee tu sifoooo banyak kat sini mcm kak liza, mamafami tu, maklang, rinnchan, zana,penyulawa...alaamakkkkk ramai lagi tu sampai lupa lak nama mereka tu , ha mereka lee layak dipanggil sifooooooo, akak nie siputtttttttttttttt ajee

Ouled Kenitra : tima kasih , hari jumaat nie kita org perempuan solat kat umah ajee

jeff :betol tu letak lee daging , ayam or ketam pun sedapppppp

real scifi : tq

umizahfran : tak per sabor ajee bila dah balik sini leh makan mcm2 ya

Bonda/RaqynRafiqin : allamdulliah mata dah ok , dah laju wat baking tu

kak liza : seminggu sekali kena makan daging jugak tu kalau tidak seimbang diet lak tu ,mata dah ok alhamdullilah esok dah leh keja harap2 tak berjankit semula lee

mamaella : betol tu makan ngan nasi panas2 ilang sakit mata tu

mamafami : betol tu geng

hajar : tu yang gelak tu mcm lanun kat dapur tau , bawak kereta pun sebelah mata sampai doktor pun mengeleng kepala tau

umi kal nasution : terpaksa masak jugak auntie kalau tak laparrrrrr... nak harap hubby dia balik lambat kalau auntie sebelah rumah gerenti ida hulur pinggan ajee

boxhousestudio : betol tu geng tak yah masak byk2 lauk satu dah cukup segala2nya

dr ali : mmm ramai peminat black pepper punya masakkan ya

dkc : tq



View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net