WELCOME TO IDA BAKERY

By: Ida Isk

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Tuesday, 17-Jul-2007 13:21 Email | Share | Bookmark
CLASSIC BUTTER COOKIES MAN/MEM....

ok nie baru terus dan make over sikit
nie lak make over ngan warna pink
baru keluar oven
nie art dari anak dara kita
ceh wah dah masak leh posing ya
nie pun posing jugak
cookies mcm nak menari ajee
ok dah siap nak bergaya nie
cookies dlm balang nak bawak gie sekolah

Ok ok nie resepi ulangan tau... . Masih sama cuma kali nie kita guna gingerbread man punya cutter... nak cari cutter lain jumpa lain... nak cari yang perempuan tak ada lak

CLASSIC BUTTER COOKIES MAN/MEM....

bahannya :-
370 grm tepung gandum
1sudu teh baking powder
1biji telur
150 gula halus
150 butter - suhu bilik
sedikit esen vanila

carannya
pukul butter hingga jadi krim ,masukkan gula hingga jadi putih
masukkan telur + esen vanila - pukul hingga sebati
masukkan tepung yang telah diayak dengan baking powder dulu -
kacau ngan spatula sehingga rata
masukkan adunan dlm plastik dan simpan dlm peti ais selama 1 jam
keluarkan dari peti ais , terap adunan atas plastik canai tebal 1 cm dengan
cookies cutter,bakar 180 = 20/25 minit

note : mcm biasa lee letak royal icing [butter + gula + perwarna ikut suka]
lepas tu letak dlm plastik dan wat lubang kecik ajee so wat lee art sikit ya
sebab lum ada nozel yang canggih manggih tu... lagi pun jimat guna plastik aje
Acuan nie memang untuk cookies krismaskan tapi kita tibai ajee
anak dara pun bukan main suka dpt wat cookies dan wat deco tu
dan esoknya bawak satu balang gie sekolah kempennnnn


Jom tengok cookies man/mem kita ya






Quote:


jeff : biasa lee nak ikut selera anak2 lak

mamafami : loooooo mama tak nampak ke? his his nie kalau ikut cerita pramlee tu kalau tak nampak tuuuuuuuuuu


jie jie : tak aper tu biskut ajee

boxhousestudio : kalau nak makan cookies nie pun mesti senyum jugak tau , lu pun tak nampak baju tu ke?

mummyroz :betol tu kat sana tengok cookies mcm2 pesen seronok lak jadinya

david : welcome

roylazim : lemak2 sikit gitu anak2 suka

sabrina : looooooo sab pun mcm mamafami tak nampak ke baju tu

nana : sedap ah ha...mana alamatnya


nur : betol tu cookies nie anak dara yg desing

nabialishad : beli kat bwy chow kit satu RM4, nie saiz kecik ada lagi yg besar tu kira pangkat bapak lee nie kita beli pangkat anak ajee

cek de sam : idea nie anak dara kasi

jamie : aper salahnya kita menari kan dan posingkan biskut tu sebelum kena ngap

kamariah kamarudin : cookies nie anak bawak gie sekolah kejap ajee abis

Real Scifi Admin : tq

penyulawa : ok ok gua bawak cookies hari nie tapi nasib lee kalau lu lambat tinggal bekas ajee ya

BondaRaqynR : anak yang kreatip mamanya tolong buatkan ajee

rinnchan : sajee nak wat penutup raya ajee

mama: nak beli hangbag tu nanti tunggu jual cookies raya lagi ya



View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net