WELCOME TO IDA BAKERY

By: Ida Isk

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 23-Jul-2007 14:52 Email | Share | Bookmark
NASI IMPIT GORENG CINA....

NASI IMPIT GORENG CINA...

Nasi impit dapat dari acara bungkus membungkus semasa gathering Rnet tu.. balik tu baru teringat looooo ambil nasi impit nie nak makan ngan aper ya . So teringat lee ada tengok kat pasar malam cina tu goreng nasi impit , apa lagi tibai ajee dengan bahan2 yang ada kat rumah ajee jangan membazirkan .

NASI IMPIT GORENG CINA...
bahanya
nasi impit - diptong dadu
sayur - ikut suka apa2 jenis pun ok
sotong or udang or apa2 yang ada lee
cili
bawang putih - tumbuk hancur
garam + serbuk ayam knor
1 sudu besar sos tomato
1 sudu besar sos tiram
1 sudu besar kicap manis
1 biji telur ayam
minyak untuk menumis
sedikit air untuk kuah jgn jadi pekat sangat

caranya :
panaskan minyak - tumis bawang putih hingga naik bau dan
baru masukan cili giling - goreng hingga masak...
masukkan sos tomato, sos tiram.,kicap manis, serbuk perasa/ayam
tambah air supaya berkuah sikit - pecahkkan telur dan masukkan
sotong , kacau hingga kuah pekat , masukkan nasi impit dan akhir
baru sayur - goreng sekejap agar sayur jgn layu sangat ...
hidangkan masa panas2

note : kita guna sotong dlm tin ajee so tu yang nampak sotong itam ajee janji sotong ya
[i]

Jom kita makan nasi impit goreng cina



Quote:

jie jie : pedas or tidak tu kita adjust sendiri lee ikut selera anak2 tapi kalau cina tak suka pedas

mamafami :biasa lee mama selain dari pakar mencilok resepi , pakar merayu resepi dan sekarang pakar menibai lak janji menjadi tibaiiiiiiiiiiiiiiiiiii

penyulawa : terpaksa tepek jugak mama sebab sayang nasi impit tu recylceeeeeeeeeeeee

zura : tak kesah lee letak aper pun janji sedap kan kan ikut selera anak2 kat umah ajee

rosleenda : cuba lee nie pun ida dok selalu jeling2 kat pasar malam yang cina masak tu

sabrina : tu lee so raya tahun nie gerenti ada menu baru kan

nur79: betol tu kita org dewasa suka pedas tapi anak lak kesian kan

nabialishad : kenapa kat umah tak leh makan looooo siannya mcm tu mai dtg umah kita makan

umi kal : ida tak pandai masak umi tapi perihatin bila gie pasar mlm tu bahagian chinese tu ida selalu jeling2 aper yang mereka masak tu

unnamed : oh ya ke? kita org melayu suka pedas2 kan...

jeff : cuba le dah dekat bulan puasa nie

mama@anis : cuba jgn tak cubaaaaaaaaaaa

mummy jam : mcm2 leh letak ikut selera kan

dod: loooooo ya ke baru dengar ya tapi kalau gie pasar mlm cina tu memang ada

fatin : hisssssssssssssss chef ??? belum layak lagi setakat tibai ajee semua resepi nie

lie: untuk kita org melayu memang lee baru tapi cina dah lama mereka makan pun



View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net