WELCOME TO IDA BAKERY

By: Ida Isk

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Sunday, 29-Jul-2007 02:16 Email | Share | Bookmark
PECAL....

pecal
kuah kacang
letak kuah byk2 sedap....

Cuti nie sedap makan sayur2 kan... . Jom kita wat pejal pulak ya.. . Kalau bulan puasa pejal nie lee makanan kegemaran waktu berbuka puasa .

PECAL
bahannya
Tahu - potong dadu dan goreng
temper - potong dadu dan goreng
sayur pucuk ubi
sayur kacang panjang
sayur togeh
sengkuang
timon
telur - rebus

caranya
- rebus semua sayur dan potong ikut suka

kuahnya lak
kacang tanah - goreng
bawang merah - goreng
cili kering - goreng
gula merah
gula putih sikit
air asam jawa
air

caranya
satukan kesemua bahan dlm belender - belender kejap sehingga kacang hancur ajee

note : nie lee pejal sempoi style ida
selalu sebelum bulan puasa buat kuah awal2 simpan dlm peti ais ajee
nak makan just jelur sayur2 ajee or makan ngan tahu goreng pun sedap
[i]

Jom kita makan sayur2 dihujung minggu ya



Quote:

mamasya: betol tu dah lama tak makan pecal dah dekat puasa nie timbul lee semula

fazizaid : bukan sepiring , sedulang pun boleh

kak liza : amboiiii org fofular nak makan pecal kita malunya

nur : betol tu niee dia salad org melayu

kamariah kamarudin : mmmmm guna peanut butter aper rasanya ya mesti lagi cedap kan

dila : so mcm dah buat ke?

muna : so kot , bahanya sama nama ajee berbeza kan

ezura : fuyoo dah makan pecal mcm sedap , rajin wat cupcakes ya

mama : tq belum ada niat nak beli beg baru tapi niat tengok memang ada selalu

lynnhassan : tu lee kalau dekat leh beli stok bulan puasa kan

jeff : betol tu bro janji makan

hajar : buat lee ya dah depat puasa nie nanti terliur lak

rinnchan : tol tu pasar mlm , pasar rabu mesti ada pecal letak dlm daun pisang sedapnya

mamafami : jgn lee sedeh2 geng jom kita makan pecal ya

nabialishad : untungnya kalau ada kuah dah siap ya.letak air ajee mudah untuk bulan puasa nanti

nana : dah abis puasa ke? jom makan pecal

Ouled Kenitra: tak kesah lee bro siapa yang suka tapi saya aper yang ada depan mata tu pantanggggggg mesti ngap punya

roylazim : jgn meleleh kat keyboard nie dah lee ya

za: mcm dah buat ke?

misliha : cam ner nak antar dah tinggal bekas ajee tunggu gether2 next year ya

dod : tol tu org jawa suka pecal nie dan namanya pun lain tapi tak tahu nak bunyikan nya

mummy jam : tu lee org sg panggil tu kan...



View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net