WELCOME TO IDA BAKERY

By: Ida Isk

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Tuesday, 25-Sep-2007 05:33 Email | Share | Bookmark
POPIAH GORENG ...

POPIAH GORENG....
POPIAH GORENG SAPU SAMBAL

Ok jom wat popiah goreng lak ya .Lebihan dari wat popiah basah tu kita wat lak goreng ya . Untuk wat popiah goreng nie kulit popiah yang leh beli yang mcm kat supermarket tu ajee .

POPIAH GORENG...
untuk intinya
Daging burger - dipotong kiub2
sayur campur
telur
rempah kari - tak kira lee ayam or ikan ke - 1 sudu teh
serbuk cili - 1 sudu teh
serbuk ayam knor
garam

caranya - sempoi ajee
masukkan kesemua bahan dlm bekas kaca
kacau sebati - masukkan dlm microwave
masak dlm suhu tinggi selama 3/4 minit ajee

note : nie method orang malas, kalau rajin masak
atas dapur pun ok jugak

biarkan bahan inti nie sejuk dulu sebelum
letak atas kulit popiah dan gulung ya...

untuk gam kulit popiah supaya tidak terbuka lak
tepung gandum + air = likat mcm wat cekodok tu.

dah goreng , toskan minyak dan sapu ngan sos yang
lebih masa wat popiah basah tu ya...

sos tu boleh tahan lama kalau disimpan dalam bekas
kedap udara = 2 bulan dlm petiais tau..

selain dari untuk berbuka puasa , popiah nie jugak selalu
dibuat waktu hari raya sebab senang nak buat
so tetamu datang anytime leh hidangkan makan panas2 lagi
[i]
JOM TENGOK POPIAH GORENG VERSION SEMPOIIIIIIIIIIIIIII



View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net