WELCOME TO IDA BAKERY

By: Ida Isk

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Sunday, 26-Nov-2006 03:29 Email | Share | Bookmark
Mee Rebus...

Pes Mee Rebus dah siap segalanya...
masak sehingga mendidih dan letak bahan sampingan yang disukai
celur sawi + minyak + b/powder sikit
celur mee hoon
kuah mee rebus dah masak
cili potong, sayur sawi + bawang goreng
set mee rebus dah siap
ready to eat
Dah lama beli perencah Mee Rebus nie tapi tak sempat nak mencubanya . So pagi nie paksa diri jugak untuk mencubanya sebab dah cuti sekolah nie ramai yang tukang makanya .

Perencah nie dah siap semuanya, tak perlu tumis pun , just masukkan pest tu dlm air masak hingga mendidih dah masuk lee bahan sampingan yang disukai mcm fishball, tahu kering or apa2 ajee... . Sayur pulak just sawi ajee sebab itu ajee sayur yang ada dlm petiais tu.. . Sawi direbus dengan air yang diletak minyak sikit dan sedikit baking powder supaya , apabila lepas direbus sayur tetapi kelihantan hijau dan berkilat (petua nie kawan cina yang ajar). Celur mee hoon , resepi asal guna mee kuning. Anak2 tak suka mee kuning sebab takut ada bahan campuran so guna mee hoon ajee..elok jugak sebab ada mee hoon ajee kat umah tu..


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net