WELCOME TO IDA BAKERY

By: Ida Isk

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Wednesday, 29-Nov-2006 13:24 Email | Share | Bookmark
Nasi Goreng Tomyam...

Nasi Goreng Tomyam
masak bahan2 dan pes tomyam
nasi putih
Kiub/pes tomyam ...paling penting..tak ada nie tak lee jadi
Memandangkan ada lebihan nasi putih yang tak abis masa lunch tadi, tengok sayang lak . So terfikir nak masak nasi goreng aper ya.... . Memandangkan tak banyak bahan yang dalam petiais, so tibai ajee aper yang ada .

Bahanya :

Nasi putih (kalau nak wat nasi goreng , elok nasi yang lama masak or semlm tau )
Fish ball/fish cake/crab meat or apa2 ajee...kalau ada ketam , udang , ayam dll
pes or kiub tomyam.
telur ayam

caranya : masak mcm nasi goreng biasa ajee...lebur ajee... .
Kalau nak pedas tambah cili lagi. Yang benting hancur kan kiub tomyam dulu
sebelum masuk bahan2 lain, telur dan akhir baru letak nasi.....

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Note:

Elin :apa2 dari tomyam gerenti sedapkan

Kak liza : yes yes sedapnya
ntahla : mungkin kalau kedia tom yam jual nasi goreng tomyam , lain2 tomyam tak laku kot (betol jugak cakap u nie tak pernah tengok ada resepi nasi goreng tomyam nie pun kat kedai, or mungkin orang siam pun tak tahu nak wat kot... )

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net